Translate

יום שני, 22 באפריל 2013

אחי "ריבוט" (או: איך מייקל בסטיאן ממציא מחדש את הפולו)

אני חייב לציין כי מעולם לא התחברתי לקונספט של חולצת הפולו. לא הבנתי את היופי שבה, אף פעם לא הצלחתי להבין אם היא ליום-יום או לערב, כל החולצות מהסוג תמיד נראו לי אותו הדבר לא משנה מי המעצב, הגזרה שלהן אף פעם לא מחמיאה (לשום דבר!) והן תמיד נשחקות ומאבדות מצורתן מהר והופכות לסמרטוט מגבת. בוויכוח בינה לבין "הטי" שירט, "הטי" שירט לוקחת בהליכה... היא הרבה יותר מגניבה, מחמיאה וצעירה. בעוד הפולו תמיד נתפסת בעיני כאיזשהו פריט שלובשים אנשים שהחיים שחקו אותם ואיבדו עניין בעצמם ופשוט זרקו על עצמם איזשהו "משהו" שקנו פעם בחנות "אוטלט" של "ראלף לורן", "נאוטיקה" או "טומי" וממשיכים למחזר אותו מתוך סינוור למותג... (על זוועת הסחורה שמוצעת ב"אוטלטים" בפעם אחרת...). אבל... אני חייב לציין ש"ליין" חולצות הפולו שמייקל בסטיאן עיצב למותג היפני (והסופר משובח ואסתטי) Uniqlo עשוי לגרום אפילו לי לפנות מקום בארון ולהוסיף אליו פריט מהסוג. והאמינו לי שלא האמנתי שדבר כזה עשוי אי פעם להתרחש במציאות הזו (וגם לא במקבילה).

בסטיאן, הינו מעצב אמריקאי אשר לאחר עבודות שונות ושוות ב"טיפאני'ס", "ראלף לורן" ובית הכלבו היוקרתי "ברגנדוף גודמן", פנה בשנת 2006 להקים "ליין" אופנת בגדים עצמאי הנושא את שמו. ה"ליין" עצמו נודע כ"ליין" בגדי גברים יוקרתיים אך לא ראוותניים ומציע מראה אלגנטי ונינוח. במקביל למותג שהקים, בסטיאן עיצב בשנים האחרונות "ליינים" עם חברות שונות כגון: "גאנט":

Image via Gant
 והנה גם הצצה לקולקציית אביב-קיץ 2013 שעיצב בסטיאן ל"גאנט":



מותג הכפכפים הברזילאי "האויאנס" ועוד...

Image via Havaianas

ובכן לכבוד האביב-קיץ הקרובים כאמור חבר בסטיאן אל Uniqlo וגייס את כישוריו כדי לעשות "ריבוט" ולהמציא מחדש את חולצת הפולו. ולמה לא בעצם? הרי אנו עדים לשלל "ריבוטים" קולנועיים בשנים האחרונות, אין סיבה שהמגמה לא תזלוג גם אל עולם האופנה. בעיצוב המחודש שם לו בסטיאן למטרה להפוך את הפריט לנחשק מבעבר, כפי שהוא מעיד: "האובססיה שלי היא לנסות להפוך אותם לקצת יותר סקסיות וקצת פחות חנוניות". ואכן בסטיאן מצליח לתת אינטרפרטציה מחודשת, לרענן ולהצעיר את הפולו. הוא הוציא תחת שרוולו כמעט 50 עיצובים שונים אשר מאופיינים בבד מחמיא יותר, גזרת "סלים", שרוולים קצרים וצמודים אשר יוצרים מראה סקסי, כן... לא עוד שרוול ארוך מידי ורחב מידי! נוסף לכך הוא מציע אינטרפרטציות מחודשות לצווארון ולפתח הכפתורים של החולצה ועושה שימוש בטרנד ההדפסים כדי לתת אדג' ולהקנות מראה משובב ו"היפסטרי" (המילה הזו יצאה מכל "החורים" אבל מה נעשה...) לצד  גם הדפסים יותר שמרניים ואלגנטיים. 

Image via Uniqlo












Images via Uniqlo

ללא ספק בסטיאן יוצר פה טרנד ויותר מסביר כי בקרוב מאוד נראה גם את שאר בתי האופנה והרשתות עם הוורסייה שלהם לחולצת הפולו הצעירה ו"המחודשת". אני בטוח שעד הקיץ הבא הטרנד הזה כבר ישתלט על כולנו אז תמהרו ל"השתמש" בו עכשיו לפני שזה ימאיס את עצמו (כטבעו של כל "טרנד").

הקולקציה תוצא למכירה במחיר של 19.90$ ליחידה החל מה20.5.2013 בחנויות Uniqlo ובאתר האינטרנט של החברה.

Images via Uniqlo

שתפו מה חשבתם ומה "יושב" לכם על הלב :-)